Week 8; bezoek aan de theeplantage - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu Week 8; bezoek aan de theeplantage - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu

Week 8; bezoek aan de theeplantage

Door: Karen Tegenbosch

Blijf op de hoogte en volg Karen

27 Mei 2014 | Oeganda, Bukomansimbi

Hallo lezers,

Als eerste weer leuk dat jullie mijn verhaaltje van deze week weer willen lezen! Ook erg leuk om reacties daarop te krijgen! Afgelopen week was een leuke week.

Eerst even het weer! Het is hier alweer drie dagen droog! Het lijkt erop dat het regenseizoen dan toch eindelijk is afgelopen! En dan kan ik ook een poging gaan doen om die witte melkflessen in te ruilen tegen mooie bruine benen :) Overdag wil het wel naar de 30/32 graden gaan, dus ik heb me zonnebrand maar dicht bij me om me maar regelmatig in te smeren, anders is het niet bruin maar rood...

Inmiddels zijn we verhuisd naar Top House, dit is het huisje van Chris en staat helemaal boven op de berg en geeft een mooi uitzicht over de omgeving, Hoy's College en Kids Gear. We hebben daar een heerlijke normale spoelwc, momenteel koken we ook zelf (Ja mam, ik kan straks ook normale dingen koken, in plaats van alleen maar lekkere dingen ;)) Maud en ik delen samen een kamer dus dat is wel gezellig! Hij is wel wat kleiner, dus onze spullen liggen nu gewoon in de koffer, benieuwd hoelang het duurt voordat onze kamer eruit ziet als een varkensstal? 's Avonds kijken we regelmatig een film of een serie. Momenteel zijn we bezig met de ziekenhuis-serie House. Erg leuk! Over een paar weken begint het WK en dan zullen we dat gaan kijken! :) Het is wel weer even wennen om met andere mensen in een huisje te zitten, met Maud klikt het goed en we weten wanneer de een even geen zin in de andere heeft. Nu zitten we weer met twee andere in een huisje en moet iedereen weer een draai vinden. Misschien is ook niet iedereen zo meehelpend als dat wij zijn.

Ook heb ik afgelopen week bericht gekregen dat ik mijn binnenlandse stage in Utrecht bij Courage met een 7,5 gemiddeld heb afgesloten, dit houdt dus in dat ik al de studiepunten voor dit blok weer binnen heb! Een leuk berichtje zo tussendoor :)

Afgelopen zaterdag hadden Maud en ik echt weer zin om aan het zwembad te gaan liggen, dus wij zaterdag met de taxi naar Masaka en naar het zwembad gelopen! Daar kwamen we rond twaalf uur aan, maar het was nog redelijk bewolkt :( Om een uur hebben we ook stug onze bikini aangetrokken en zijn we in de bewolkte lucht gaan zitten. Tussendoor nog even met mam en Stef geskypt aan het zwembad en om half vier toch maar echt onze kleren weer aangedaan omdat het toch niet heel warm was... Eigenwijs is ook wijs, maar we hebben een leuk dagje gehad :)

Zondag zijn we lekker opgestaan en heb ik mijn wasje ondergoed gedraaid, daar wordt ik steeds makkelijker in ;) Daarna hebben we allerlei voorbereidingen voor de bbq van die avond gedaan. Een heerlijk brood met kruiden gemaakt in de broodbakmachine, vlees gesneden en gekruid, sausje gemaakt en nog wat andere dingen. Rond de middag hebben we de plannen gemaakt om eindelijk naar de theeplantage te gaan van de vader van Sylvia. Eigenlijk zouden we dat vrijdag al doen, alleen jammer genoeg was er toen alleen maar regen de hele dag, dus toen ging het niet door. Zondag was het heerlijk weer, Chris had de auto geregeld en we hadden Charles gevraagd om alles te vertalen van het Lugandees naar het Engels. Dus wij rond drie uur op weg naar de vader van Sylvia, eerst hadden we matoke gehaald als bedankje dat we welkom waren op de theeplantage. We zijn naar zijn huis gereden, maar alleen zijn vrouw was thuis, Charles belde de man op en hij zei dat we gewoon naar de plantage en fabriek mochten rijden en dat iemand ons daar rond zou leiden. Erg gastvrij, dus we hebben bij zijn vrouw de matoke achtergelaten. Daarna zijn we doorgereden naar de theefabriek, tijdens de rit kwamen we al langs al de theevelden. Jeej wat is dat mooi en wat een geweldige uitzicht hadden we daar. Bij de theefabriek werden we opgevangen door een man, hij heeft ons rondgeleid door de fabriek, maar heeft ons eerst geleerd hoe we thee moesten plukken! Aan het einde mochten we ook nog thee kopen. De beste kwaliteit, 1 kilo voor nog geen euro, geen geld toch ;) We hadden ook wat voor Charles gekocht omdat hij alles voor ons vertaald heeft. Het was erg leerzaam en interessant om dit zo allemaal te zien. In Nederland zou zo'n fabriek al niet meer bestaan vanwege de werkomstandigheden en alle veiligheidseisen maar hier is het een van de grotere fabrieken en weten de mensen niet beter.

Gisteren hebben we Chris geholpen met het poetsen van de huisjes waar de andere studenten in gaan slapen. Ook erg leuk om even lekker bezig te zijn en je zinnen te verzetten. Je zou het niet verwachten maar we hebben de afgelopen week ook nog wat aan ons verslag gedaan! Want ook dat gaat gewoon door!

Inmiddels is het ongeluk ook al weer een maand geleden en ik moet zeggen dat ik alleen nog maar af en toe klachten heb van mijn nek. Meestal is dit na een drukke dag of als ik veel achter de computer heb gezeten.

Dat was het verhaaltje weer voor deze week ;) Tot volgende week weer met een nieuw verhaaltje! Foto's zal ik weer op facebook zetten!

Liefs Karen







  • 27 Mei 2014 - 14:20

    Jan Schrurs:

    GEWELDIG

  • 27 Mei 2014 - 17:05

    Oma En Opa Duizel:

    jan schrurs zegt wel geweldig maar hij zal zondag wel anders praten op de
    kring gildedag in soerendonk als hij jou daar zal missen waar moet hij zijn ei dan kwijt
    maar als je nu voor je buitenlandse stage ook nog een 7.5 krijgt en een mooie
    vakantie is dat toch mooi meegenomen blij met dit verslag en we zien uit naar het volgende

    groetjes en een dikke kus van oma en opa

  • 27 Mei 2014 - 18:40

    Monique:

    Ha Karen, wat is dat op die foto op facebook? Is dat bruine allemaal thee? het lijk wel zand. Mooi dat je de thee-plantage hebt gezien en het huisje ziet er ook niet slecht uit! Na regen komt zonnenschijn! Dus als dat gerelateerd is aan jullie hoeveelheid regen dan komt er nu heeel veel zon! Smeer je op tijd in, en tot de volgende keer.
    Groetjes.

  • 27 Mei 2014 - 20:22

    Anne:

    Klinkt leuk zo'n theeplantage! En goed te lezen dat je het naar je zin hebt! Leuk om je verhaal te lezen! Geniet er nog maar even van!

    Liefs xx Anne

  • 27 Mei 2014 - 20:51

    Johan :

    Hoi Karen, leuk te lezen dat het allemaal goed met je gaat daar. we hebben je zondag wel gemist maar dat halen we tijdens de familiedag (waarschijnlijk 10 aug) wel weer in. Succes verder met je stage.
    gr oompje Johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 7763

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 12 Juli 2014

Stage

Landen bezocht: