We zitten op de helft! - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu We zitten op de helft! - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu

We zitten op de helft!

Door: Karen Tegenbosch

Blijf op de hoogte en volg Karen

20 Mei 2014 | Oeganda, Bukomansimbi

Dag lieve mensen!

De titel is wel dat we op de helft zitten, maar dat is nog niet helemaal waar, morgen zitten we pas officieel op de helft :) Wat vliegt de tijd hier, en zeker de komende weken zal de tijd vliegen, maar dat vertel ik jullie zo wel. Maud heeft vorige week een afscheurkalander gemaakt, dus we scheuren nu iedere dag een blaadje van onze kalander af, we moeten nog 53 dagen. En over 42 dagen gaan we al op safari! Heerlijk een paar dagen genieten van al het mooie hier in Afrika!

In de komende dagen zullen we gaan 'verhuizen'. We gaan naar het huisje van Chris. Dit komt omdat er over anderhalve week een groep van elf studenten naar hier komt voor drie weken. Chris wilden hun allemaal op dezelfde plek hebben en dat zou alleen kunnen als wij ergens anders heen zouden gaan, dus we verhuizen deze week ergens naar Top House! En het WK voetbal begint bijna en bij Chris kunnen we dat mooi kijken, dus wat gaat het dadelijk snel...

Sinds dit weekend is er ook een andere vrijwilligster, Vitoria. Een meisje uit Amerika wat is geadopteerd uit Kazachstan. Ze is al sinds januari in Oeganda en gaat verschillende vrijwilligersprojecten af. Ze blijft in Oeganda tot en met november. De voertaal is nu dus ook van Nederlands naar Engels gegaan. Dit is wel echt even wennen maar wel goed voor me om wat meer Engels te gaan spreken.

Ook krijgen we nog bezoek van Sylvia en een delegatie in juni. Sylvia is de oprichtster van de stichting. Daarnaast komt ook Pieter met de delegatie mee, Pieter is van AOC Oost, een agrarische mbo-school. Hij zal ons ook nog wat kunnen helpen met onze conclusie en aanbevelingen van het onderzoek wat we hier hebben gedaan.

Verder is het weer gelukkig al wat beter, nog twee weken en we zijn het regenseizoen alweer door. Het project en verslag vorderen goed en er komt nu ook meer tijd voor andere dingen. Lichamelijk is alles nog hetzelfde, nog steeds last van mijn nek, maar dat lost zich wel weer op als ik in Nederland ben.

Verder hebben we afgelopen week een zitwc gekregen! :) Wel eentje op de Oegandese manier. op het gat was een ronde van stenen gemaakt, hier en daar cement er tussen en mooi afgevlakt. Bril erop en klaar! Wel raar, wat iedere keer als je nu opstaat denk je dat je nog door moet trekken maar dat hoeft helemaal niet...

Ook hebben we afgelopen week wat minders mogen ervaren. Ik weet dat dit bij de cultuur hoort maar het heeft me wel even doen laten schrikken....

Tot volgende week weer met een nieuw verhaaltje!
Liefs xx Karen

• 20 Mei 2014 - 10:11

Monique :

Wat zijn minders?? Karen, het ga je goed!!
    Nog een top tijd gewenst meid!

• 20 Mei 2014 - 10:25

Karen Tegenbosch:

Omdat er zoveel vragen zijn ;)
    Afgelopen week zaten we te werken bij Hoy's College en daar gingen we even met de school zestig jar terug de tijd in. Er werden wat slagen uitgedeeld met een stok. Hier zijn we allebei erg van geschrokken. Ook al weten we dat het bij deze cultuur hoort is het toch even slikken...

• 24 Mei 2014 - 09:29

Jan Schrurs:

Je maakt ons wel nieuwsgierig.
    Ik zal je missen volgende week op de kringgildedag in Soerendonk.
    Nog een hele mooie tweede helft.