Super week gehad en bijna op safari! :) - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu Super week gehad en bijna op safari! :) - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu

Super week gehad en bijna op safari! :)

Door: Karen Tegenbosch

Blijf op de hoogte en volg Karen

24 Juni 2014 | Oeganda, Bukomansimbi

Hallo allemaal,

Weer een verhaaltje van mij, zeker omdat ik weet dat papa er op zit te wachten ;)
Het gaat allemaal goed en we zijn druk bezig met het verslag en de afronding daarvan. Ook het afscheid nemen van sommige mensen begint nu dichter bij te komen. Dat zal nog niet met iedereen even makkelijk zijn, maar ook dat hoort erbij.

Afgelopen week is omgevlogen en we hebben weer een aantal super leuke dingen gedaan. Als eerste hebben we samen met de plaatselijke dierenarts en de agrarische ambtenaar van de gemeente Bukomansimbi twee 'melkveebedrijven' bezocht en een verzamelpunt van melk. Op het verzamelpunt stond een tank van 2700 liter en daar brachten de boeren iedere ochtend melk heen in melkbussen. De melk word daar een keer per week opgehaald en deze wordt dan naar de fabriek gebracht waar hij verwerkt wordt. Een van de boerderijen die we bezocht hebben was een vrouw die een koe had gekregen van de coöperatie. Deze koemest netwerk gekalfd en ze melkte de koe iedere dag en bracht de melk iedere keer naar de tank. De vrouw krijgt ongeveer 600 schilling per liter melk, dit is ongeveer 0,15 eurocent per liter. Daarna hebben we ook een van de vier grootste boeren uit de omgeving bezocht. Hij had 60 acre aan land en 200 beesten, hiervan gaven er ongeveer 60 melk. De boer gaat met de melk van de ochtend iedere keer naar het dorp om het daar te verkopen. De melk van de avond gebruikt hij privé en is ook voor zijn medewerkers. Ook hij verkoopt zijn melk voor 600 shilling.

Daarnaast hebben we afgelopen week ook een paar leuke dingen met Natasja en Wilfred gedaan. Zo zijn we een dag naar Masaka gegaan en daar hebben we lekker boodschappen gedaan en heerlijk geluncht. Ook hebben we een middag bij de kinderen van nursery buiten gezeten. Dit zijn in Nederland de kinderen van de peuterspeelzaal en die vinden het helemaal geweldig als je even met hun speelt. Dit geeft trouwens ook geweldige foto's ;) maar deze komen nog wel een keertje. Op dit moment ben ik mijn verhaaltje aan het typen langs het zwembad. Wat een heerlijke stage. Afgelopen week ook al wat kleren uitgedeeld aan de meiden van Hoy's college. Wat zijn ze daar dan blij mee, zo super om te zien. Afgelopen zondag was Natasja ook jarig en dit hebben we ook gevierd met een aantal studenten van Hoys boven. De meeste van die studenten hebben in het koor van school gezeten, dus is er veel gezongen en gelachen en ook weer met de nodige foto's.

Volgend weekend gaan we al richting Entebbe om daar Kay en Ria (vriend en schoonmoeder van Maud) op te halen. En dan beginnen we eindelijk aan onze gave safari! Volgende week dus ook geen verhaaltje hoogstwaarschijnlijk.

Maar, met mij gaat alles goed en kijk er ook weer naar uit om thuis te zijn, maar toch deze mensen ga ik hier ook wel missen!

Liefs xx Karen

• 24 Juni 2014 - 13:34

Anne:

Wat een belevenissen, en een ingewikkeld verhaal voor iemand die weinig verstand heeft van landbouw! Hahah! Geniet ervan en tot over een maandje!

Liefs,
    Anne

• 24 Juni 2014 - 13:35

Sharon:

Hoi Karen,

wauw, wat fijn dat jullie het daar nog steeds naar jullie zin hebben! Geniet ervan, want voor je het weet zit je weer thuis op de bank zonder 30 graden en zonder het heerlijke zonnetje ;-)

Ik wens jullie heel veel plezier de laatste weken en geniet van jullie safari! Ik ben benieuwd naar de foto's.
    De groetjes daar!

Liefs, Sharon

• 24 Juni 2014 - 13:40

Jan Schrurs:

Kan ik nog mee op safari? Veel plezier.

• 24 Juni 2014 - 17:26

Oma:

Het begint te korten

maar nu de wilde dieren nog

fijn dat je zin hebt

tot de volgen week

groettjes oma

g

• 24 Juni 2014 - 18:00

Papa:

Mooi verhaal, toch fijn dat je elke week een mooi stukje schrijft. Hopelijk hou je dit tot het einde vol.
    Gelukkig brengt onze melk net iets meer op dan 0.15 eurocent.geniet ervan deze week en zorg ervoor dat je verslag ook af is zodat je nog 2 weken kunt genieten van de safari(vakantie)

groeten en tot over 18 nachtjes slapen

• 25 Juni 2014 - 00:13

Monique:

Karen, leuke dingen die je meemaakt nu tegen het einde. Geniet er nog maar even van

• 25 Juni 2014 - 12:23

Truus VAN ZON.:

Hoi Karen.
    Wat ben jij ver weg .Bevalt het goed ?
    Ik vind het heel fijn wat van je te horen.
    en ik vind de fotoos ook heel mooi.bedankt daar voor.
    zo te zien heb je nu ook een heel lieve aardige vriend.
    hou het vol die past wel bij jou KAREN.
    Groetjes
    van mij
    en
    SJEF.

• 25 Juni 2014 - 19:13

Oma En Tante Ria:

Fijn dat je het goed naar je zin hebt.
    Geniet van je safari.
    Tot gauw!