Week 10: Heerlijk weekend Kampala - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu Week 10: Heerlijk weekend Kampala - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu

Week 10: Heerlijk weekend Kampala

Door: Karen Tegenbosch

Blijf op de hoogte en volg Karen

10 Juni 2014 | Oeganda, Bukomansimbi

Hallo trouwe lezers! :)

Wat heb ik een heerlijk weekend in Kampala gehad. De dagen voor het weekend hebben we nog wat aan het verslag gewerkt. Dit moet natuurlijk ook gebeuren anders kan ik geen rapport inleveren aan het einde ;)

Vrijdagochtend waren we al optijd vertrokken richting Masaka. Daar zou Lisa ook op ons wachten zodat we vanuit daar met zijn drieën naar Kampala konden reizen. De reis ging goed en we stonden al snel met onze tassen op het taxipark van Kampala. Daar opzoek naar de Matatoe die ons een beetje richting het hotel zou brengen, het laatste stukje hebben we gelopen. Bij het hotel snel onze spullen in de dorm gelegd en zijn we maar snel gaan genieten van het heerlijke weer: Bakken & braden en zwemmen. Die middag zaten we al gauw met meer Nederlanders te kletsen en hebben we met hun een geweldige avond gehad.

Zaterdagmorgen hebben we na een heerlijk ontbijt de shuttlebus naar de shoppingmall gepakt. Vanaf daar konden we gemakkelijk naar de craftmarkt lopen. Op de craftmarkt hebben we nog wat dingetjes gekocht, moest voor een aantal mensen nog een souvenirtje hebben. Na de markt zijn we terug gelopen en hebben we heerlijk geluncht in de shoppingmall. Om half twee hebben we de shuttlebus weer terug naar het hotel gepakt en daar hebben we weer een middag heerlijk aan het zwembad gelegen. Deze keer was ik net wat te laat met insmeren... Ook die avond weer heerlijk gegeten en gedronken.

Zondagochtend hebben we een bezoek gebracht aan de Oude Moskee van Kampala, ook wel de Kadaffi Mosk genoemd. Dit was een hele leuke ervaring. We kwamen op het terrein aan en werden algauw omgetoverd tot echte moslima's. Hierna hebben we een rondleiding gehad door de moskee en hebben we de toren beklommen. Na 302 treden een fantastisch uitzicht over heel Kampala. Geweldig mooi! Daarna zijn we met een boda terug gegaan naar de shoppingmall, we wilden daar de shuttlebus weer pakken terug naar het hotel. We wisten dat we in Kampala eigenlijk niet met zijn tweeën op een boda mochten, maar de chauffeur vond het geen enkel probleem. Aangekomen bij de shoppingmall werden we aangehouden. Wij maar verteld dat we pas een week in Oeganda waren en dit onze eerste dag in Kampala was. De man dreigde met een boete van 250.000 Oegandese Shilling (ongeveer 60 euro). Wij maar gevraagd of dat we er niet op een andere manier vanaf konden komen. Toen vroeg hij wat de boda chauffeur eigenlijk van ons gekregen zou hebben, dat was 4.000 Oegandese shilling. We hebben meneer de agent 6.000 Oegandese shilling (ongeveer 2 euro) in zijn hand geduwd en toen was het goed. Wat een corrupt land is het eigenlijk toch. Maar moet zeggen dat het wel leuk was om mee te maken. Ook deze middag hebben we weer heerlijk aan het zwembad gelegen en savonds gegeten.

Maandagmorgen regende dat het goot en deze morgen wilden we nog even gauw naar de shoppingmall. Halverwege de route stond er bijna 30 centimeter water op de weg. Hier reden alle auto's en brommers gewoon doorheen. Even rond gelopen in de shoppingmall en toen weer terug gegaan naar het hotel om onze spullen te pakken en aan de reis terug naar Bukomansimbi te gaan beginnen. Jammer genoeg werden we met de Matatoe op het oude taxipark van Kampala uitgezet dus we moesten opzoek naar het nieuwe taxipark. Een man heeft ons vooruit geholpen, maar we kwamen bij een andere soort bus uit als normaal, maar die bus ging naar Masaka dus die hebben we toch maar gepakt. Na ongeveer twee en een half uur wachten reed hij dan toch eindelijk aan. Rond half 7 waren we in Masaka en hebben we een prive taxi terug gepakt naar Bukomansimbi. Kwart over 7 waren we terug op het project. We hebben een super weekend gehad in Kampala.

Ook zijn er alweer nieuwe mensen aangekomen. Dit is een echtpaar met een meisje, dit is niet hun dochter. Het echtpaar heeft hier vier sponsorkinderen op school zitten en komen nu hier drie weken wat klusjes doen. Het zijn erg gezellige mensen, dus dat komt wel goed.

Ook Sylvia en Pieter zijn er met een groep mensen, we hopen hun ook deze week te spreken en zo wat dingen alvast over ons verslag te kunnen vertellen. Nog maar 19 dagen op het project en dan beginnen we aan onze safari. Ik heb er super veel zin in. Zeker omdat nu ook het einde steeds verder in zicht komt.

Leuk dat jullie mijn verhaaltje weer hebben gelezen. Tot de volgende keer!

Xxx, Liefs Karen

• 10 Juni 2014 - 09:42

Jan Schrurs:

Daar is een ritje naar Eindhoven met Hema en V en D niets tegen.
    Geweldig.
    Groeten

• 10 Juni 2014 - 16:06

Jeanny:

Klinkt goed, zo'n verwenweek-endje. Wat zul jij hier vaak op terugkijken. En lukt het om een beetje bruin te worden ???
    Geniet van de laatste weken.
    groetjes

• 10 Juni 2014 - 18:46

Monique:

Deze surrogaat-moeder zegt 'foei!' Weer te laat met insmeren!
    Maar dan zal je toch wel een kleurtje hebben als je terugkomt.
    Leuk weekend gehad, zo te lezen. Enne.... al een beetje aan het aftellen....