Alweer in week 9 - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu Alweer in week 9 - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu

Alweer in week 9

Door: Karen Tegenbosch

Blijf op de hoogte en volg Karen

03 Juni 2014 | Oeganda, Bukomansimbi

Hey Allemaal,

Weer even een update van mijn bezigheden hier. Ik zit alweer in week negen. Wat gaat de tijd eigenlijk toch snel, maar ik ben ook blij als dat ik over zes weken gewoon weer op de Nederlandse bodem ben. Na negen weken ga je toch wat simpele dingen van thuis missen... maarja dat hoort erbij en dat komt ook wel weer goed. We gaan hier nog wat mooie weken tegemoet!

Afgelopen week was eigenlijk een redelijk normale week. We hebben deze dagen veel achter de computer doorgebracht om ons verslag te typen. Het krijgt al mooi vorm en begint al ergens op te lijken! Jammer genoeg moet het verslag in het Engels en dat valt toch wel echt erg tegen... Maar gelukkig heb ik mijn hulptroepen die mijn getypte Engelse stukken nakijken. Dankjewel daarvoor!

Voor de rest is het weer dan toch eindelijk omgeslagen, we hebben dus nu echt alleen maar heerlijk weer! Jammer genoeg vindt mijn huid dat niet altijd even fijn ;)

Afgelopen zaterdag zijn we naar Masaka gegaan, we hadden daar samen met Lisa afgesproken om aan het zwembad te liggen. Het was eigenlijk niet eens zo zonnig, dus ik zo eigenwijs als dat ik ben me ook niet ingesmeerd (de zon schijnt toch ook niet)... Nou dat heb ik geweten, rode schenen en een bikini die ik nog zag op mijn lichaam zonder dat ik hem aan had :( Inmiddels is het dinsdag en is alles redelijk goed bijgetrokken met de nodige aftersun. Dus inmiddels mag ik me voor mijn doen bruin noemen :)

Zondag heb ik niet veel speciaals gedaan. Boekje gelezen, ondergoed gewassen en de WK-poule van de familie Overgoor maar ingevuld. Ben benieuwd wat ik er van gebakken heb. Het WK kunnen we hier gelukkig ook goed volgen. Chris heeft een beamer in het huisje en heeft voor het WK een abonnement afgesloten, dus alle wedstrijden kunnen bekeken worden! :)

Gisteren zijn de studenten van het Windesheim aangekomen op het project. Het is een groep van twaalf studenten en een begeleider. Het zijn 8 Nederlanders en 5 Duitsers, ze studeren Internationale Projectmanagement. Om elkaar beter te leren kennen hebben we gisterenavond met de hele groep gegeten, er was een heerlijke spaghetti voor ons gemaakt. Hun opleiding bestaat maar uit 20 studenten per leerjaar, dus het is een erg hechte groep en dat merkte we ook gisterenavond. Niet erg, maar we zullen daar niet veel contact mee hebben.

Voor komend weekend hebben we besloten om nog een keertje naar de hoofdstad Kampala te gaan. We gaan met zijn drieën, Lisa gaat ook mee, erg gezellig. We hebben weer hetzelfde hotel als de vorige keer geboekt, lekker met zwembad dus dat wordt relaxen! Dus vrijdag vertrekken we naar Kampala en zondag komen we weer terug.

Volgende week komen ook Sylvia en Pieter en nog wat andere mensen naar Oeganda. Erg benieuwd of ons dat ook nog iets brengt. Zeker met Pieter zullen we veel dingen door kunnen spreken over de farm en al vast kunnen gaan denken over de toekomst die er voor UP4S is met de farm. Pieter is een docent van het AOC Oost, agrarische mbo-school en komt ook dit jaar nog met wat studenten naar Oeganda, misschien dat dan een of meerdere van onze aanbevelingen al onder handen worden genomen en toegepast.

Hopelijk zijn jullie zo weer op de hoogte van alles!

Liefs, xx Karen

  • 03 Juni 2014 - 10:30

    Jan Schrurs:

    Het is goed dat je een beetje terug verlangd naar huis. Stel je voor dat je daar bleef. Wat zou Nederland zijn zonder jou.
    Doe je best rest van de periode.

  • 03 Juni 2014 - 11:07

    Ilse:

    Heb je nog wel genoeg after sun dan? ;-) vergeet komend weekend de factor 50 maar niet.

  • 03 Juni 2014 - 20:45

    Monique:

    Hier spreekt even een strenge schoonmoeder; het is slecht voor je huid om die te laten verbranden! Dus koop in Kampala even wat extra zonnencreme voor de komende 6 weken! En vooral; veel genieten nu het nog kan. Deze weken vliegen voorbij! groetjes van ons allemaal! P.S. en wij missen jou ook hoor ;-))

  • 03 Juni 2014 - 22:27

    Betsy:

    Hoi Karen. Leuk om steeds je verslagen te lezen. Plaats je ook nog wat foto's. Ben benieuwd hoe t daar uit ziet. Het aftellen gaat alweer beginnen. Geniet ervan. Hoe dan ook,deze ervaring pakt niemand je af. Je zal er mooi op terugzien. Ik ben n paar weken geleden na 10 jaar met Mariska terug geweest naar haar stageplek in Londen destijds. Ook zij kijkt er mooi op terug. Succes nog met je verslag, maak er iets moois van. Tot ziens, ook namens decreet van ons. Betsy

  • 03 Juni 2014 - 23:23

    Jeanny:

    hoi Karen,
    Super hoor hoe je over het leven daar vertelt. Alsof je er al heel lang bent. Ja, het aftellen begint nu al een beetje want aan alles komt een eind dus ook aan deze geweldige ervaringen. Wat zul je nog vaak
    terugkijken op deze tijd. Ook leuk om te lezen dat je regelmatig een bezoek kunt brengen aan de stad en tijd hebt om te genieten van het mooie weer. Maak er nog mooie weken van en dan zien we je
    weer graag thuiskomen. groetjes van gijs en Jeanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 7745

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 12 Juli 2014

Stage

Landen bezocht: