Het aftellen is nu echt begonnen! - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu Het aftellen is nu echt begonnen! - Reisverslag uit Valkenswaard, Nederland van Karen Tegenbosch - WaarBenJij.nu

Het aftellen is nu echt begonnen!

Door: Karen Tegenbosch

Blijf op de hoogte en volg Karen

05 Maart 2014 | Nederland, Valkenswaard

Hallo Allemaal,

Inmiddels is carnaval voorbij en zitten we alweer een aantal dagen in de maand maart. Op 30 maart vertrek ik, samen met Maud, voor 15 weken naar Bukomansimbi in Oeganda. Dit allemaal voor mijn buitenlandse stage voor mijn opleiding.

We gaan daar aan de slag voor de Nederlandse stichting UP4S (voor meer informatie: www.up4s.nl) De stichting is in 2003 opgericht door Sylvia Mbabazi en Frank Rus. Sylvia komt zelf uit Oeganda en woont momenteel in Nederland met Frank en hun kinderen. De stichting biedt onderdak en basis- en middelbaar onderwijs aan kansarme kinderen in de omgeving van Bukomansimbi.

Onze stage bestaat uit twee delen.
Deel een: Een kwaliteitshandboek achter laten voor de koeien en de kippen. Een aantal problemen waar ze momenteel tegen aan lopen zijn de volgende: De koeien geven te weinig melk om de kinderen op de school te kunnen voorzien, de kippen eten hun eigen eieren op en er is weinig algemene dierenkennis over bijvoorbeeld de verzorging, voedsel, voortplanting, etc.
Deel twee: Een businessplan schrijven voor een melkveehouderij en onderwijs ontwikkeld wordt over de melkveehouderij op het gebied van marketing, afzet, economisch, etc.

De vaccinaties zijn al gehaald, het paspoort is ook al binnen en voor de rest zijn er al een heleboel dingen gehaald aan medicijnen en kleding ;)

Zal proberen regelmatig een verhaaltje te updaten.

Liefs, xx Karen

  • 05 Maart 2014 - 19:01

    Jan Schrurs:

    Een prachtige kans. Jammer dat dit soort dingen in mijn jonge tijd niet bestonden, anders had ik dit zeker ook geprobeerd.
    Ik zal, als het mag, regelmatig op deze site kijken hoe het met je gaat.
    Groeten
    Jan Schrurs

  • 05 Maart 2014 - 19:02

    Karen:

    Jan! Natuurlijk mag dat, daarvoor is ie er ook!

  • 07 Maart 2014 - 14:34

    Jeanny Langens:

    hoi Karen,
    Ik heb me aangemeld voor de mailinglijst en ga je dus op de voet volgen.
    Ik weet niet of ik je vooraf nog zie. Zo niet ....heel veel plezier en succes met je werk daar.

  • 07 Maart 2014 - 15:57

    Karen:

    Leuk Jeanny!
    Dankje, dat gaat helemaal goed komen!

  • 10 Maart 2014 - 21:14

    Monique:

    Ik heb me aangemeld, dus ik ga je zeker volgen!
    Houd je hoofd koel de komende weken. Het komt allemaal goed, wij zullen jullie alvast aankondigen in Afrika...

  • 11 Maart 2014 - 09:48

    Karen Tegenbosch:

    Gezellig Monique!
    Ik ga mijn best doen. Haha!

  • 31 Maart 2014 - 07:49

    Han:

    Heel veel plezier!!!
    Groetjes, Vin Emy Jeroen & Han

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 7750

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 12 Juli 2014

Stage

Landen bezocht: